"Organiseren, faciliteren, de interactie met mensen, een mooi resultaat neerzetten. Dat zijn mijn sterkste kwaliteiten. Van jongs af aan doe ik dat eigenlijk al. Het is de rode draad in mijn leven en de reden waarom ik in het PMO vak zit."
Ik besefte dat op mijn 15e. Ik organiseerde samen met leeftijdsgenoten mijn eerste twee-daagse hockey toernooi in Vlissingen. 20 teams hadden de tijd van hun leven. En achter de schermen gebeurde er van alles. Het teamwork en geregel, het in goede banen willen leiden, actie en verantwoordelijkheid nemen en aanspreekpunt zijn. Dat voelde goed.
Met deze gewaarwording koos ik na de HAVO een vervolg opleiding in Toeristisch management. Ik wilde "managen"maar ook naar het buitenland. Op zoek naar avontuur. Als reisleidster zorgde ik voor het welzijn en tevreden houden van de gasten. Als redactrice reisde ik door Europa, Egypte en Kenia om toeristische informatie te controleren of nieuw op te stellen. Een prachtige ervaring! Wat denk ik vaak terug aan die tijd.
Na 7 jaar, in 2000, besloot ik in Nederland te blijven. Ik wilde deze kwaliteiten ook toepassen in het bedrijfsleven. In functies zoals directiesecretaresse, projectsecretaris en bureaumanager. In 2008 benaderde Yacht mij en maakte ik de overstap naar IT consultancy. Ruim 9 jaar was ik gedetacheerd in zeer complexe programma's. Hier heb ik mijn kwaliteiten naar een hoger niveau getild en veel Projectmanagement kennis opgedaan. Dit maakt(e) mij nog breder inzetbaar.
Echter ging Yacht zich focussen op andere profielen. En ik wil die rode draad niet veranderen. Ik ben "goed" in balans, weet wat ik kan en ben trots op wat ik bereikt heb. Zodoende kwam ik in contact met PMO Partner. Hier vind ik de juiste aansluiting en ook nog op basis van een aantrekkelijke midlance constructie. Na een fijn gesprek met Jaqueline en een paar van haar consultants was ik super enthousiast en overtuigd. Ik start 1 maart bij een mooie club met PMO professionals. Ik heb er zin in.
Overzicht blogs