icon-arrow icon-check icon-mail icon-phone icon-facebook icon-linkedin icon-youtube icon-twitter icon-cheveron icon-download icon-instagram play close close icon-arrow-uturn icon-calendar icon-clock icon-search icon-chevron-process icon-skills icon-knowledge icon-kite icon-education icon-languages icon-tools icon-experience icon-coffee-cup
Werken bij Project and Change Talents
Nieuws 20/04/2020

Welkom in de gezellige 'home office' van Jaqueline

Jaqueline

Vandaag nemen we een kijkje op de thuiswerkplek van Jaqueline Esveldt, Business Manager van Project & Change Talents. Volgens Jaqueline loopt alles ook op afstand prima door: “Natuurlijk is het even wennen, ik mis wel het echte persoonlijke contact. Vanuit huis zijn mijn collega’s en opdrachtgevers gelukkig ook nog goed bereikbaar. Vorige week was ik kort op kantoor om mijn beeldscherm en een schilderijtje op te halen. Om een echt home office te creëren.”

Dat home office is de lange eettafel, waar Jaqueline ’s ochtends aan het werk gaat. “Eigenlijk heb ik weinig aangepast aan mijn dagritme. Ik sta vroeg op, laat de hondjes uit en ga aan de slag. Ook Bart, mijn man, is op dit moment thuis. Hij is Chefkok in een restaurant en na een paar weken klussen in het restaurant zijn ze nu begonnen met Take away gerechten, het begint nu lekker te lopen.”

Ook met Project & Change Talents gaat het vooralsnog redelijk goed, vertelt Jaqueline. “De bestaande interim opdrachten lopen gewoon door, onze PMO’ers werken ook veel vanuit huis. Helaas zijn vier nieuwe interim opdrachten die begin april zouden starten uitgesteld of ingetrokken, dat is echt enorm balen. Hierdoor zijn Rick (red: collega Business Manager) en ik nieuwe interim opdrachten aan het zoeken voor onze PMO’ers Gonny en Maaike.

Met Rick heeft Jaqueline naar eigen zeggen een hot line. “We spreken elkaar de hele dag door, via app, mail, telefoon of beeldbellen. We hebben natuurlijk ook veel contact met de mensen uit ons team: zo gaan de bila’s gewoon door via Microsoft Teams. Het is belangrijk om te weten hoe het met iedereen gaat, of iedereen nog in goede gezondheid is. Hoewel ik het fysieke contact wel mis, vind ik het leuk om iedereen in hun thuisomgeving te zien: in hun natuurlijke habitat. Het heeft wel iets!”

Jaqueline vertelt dat er deze week een Meet & Chat met alle PMO’ers op het programma staat, ter vervanging van de Meet & Eat. “We gaan een spel doen, Ken je Collega, met collega Ruben als spelleider.  We gaan vragen stellen om elkaar (nog) beter te leren kennen. Het lijkt me een gezellige manier om informeel bij te kletsen.”

Ondanks haar positieve woorden is Jaqueline opgelucht als de Corona-crisis achter de rug is. “De emotionele en sociale impact drukt op mensen. Deze tijd bevestigt weer hoe belangrijk contact en persoonlijke aandacht is.”

Ook moet je waken dat je niet in negatieve gedachten verzand. Wat mij in de goede stand houdt is te kijken wat allemaal nog wél kan: een ontbijtje regelen voor een collega die met zwangerschapsverlof gaat, een opdrachtgever het zonnetje zetten en bedanken voor een 2-jarige samenwerking. En nog steeds mooie interim opdrachten zoeken voor onze toppers die graag weer aan de slag willen!

Overzicht nieuws
pmo
Jaqueline Esveldt /
Business Manager

Benieuwd wat onze experts voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem contact op!